Împreună pentru o școală mai bună

Liceul Teoretic Mihai Eminescu – Călărași str. Prelungirea București, numărul 8-12.

Telefon: 0242333553

Nivel – Liceal

Cadre didactice implicate: Carolina Lăzărescu, Andreea Dinescu, Gabriela Stancu, Mihaela Stancu, Mirela Ene;

Coordonator proiect: Felea Mihaela, Consilier educativ

Titlul activității: Împreună pentru o școală mai bună!

Domeniul – Cetățenie democratică și responsabilitate socială

Parteneri: Fundația Noi Orizonturi prin Clubul IMPACT LTME Călărași

Scopul proiectului: Realizarea unor activități de antreprenoriat social în vederea achiziționării unui laptop care să fie folosit astfel încât, racordat la sistemul intern existent, să permită elevilor accesul la o muzică de calitate (clasică).

Obiectivele proiectului:

O1. Accesul la o educație de calitate

O2. Organizarea activităților privind strângerea fondurilor necesare achiziționării laptopului (Balul primăverii)

O3. Promovarea proiectului

O4. Atragerea unor sponsori

Număr de elevi participanți – 100

Durata – orele 18 – 21, cantina liceului

Descrierea activității. Prin proiectul „Împreună pentru o școală mai bună!” am ales să ne recreăm recreația prin achiziționarea unui laptop care, conectat la sistemul audio al școlii, să îmbunătățească educația elevilor prin accesul la o muzică de calitate, dar și să ajute la înlăturarea stresului, monotoniei, prin antrenarea în alte tipuri de activități. În vederea atingeri acestui obiectiv am organizat Balul primăverii in cadrul căruia s-au desfășurat următoarele activități: vânzare de dulciuri și răcoritoare, concursuri de muzică, de dans, de cultură generală, dotate cu premii. Beneficiarii direcți ai proiectului nostru sunt toți elevii liceului, iar cei indirecți profesorii ( întrucât elevii vor fi mai motivați, mai atenți), dar și părinții, întrucât se vor bucura de progresul școlar al copiilor.

Rezultate. În urma activității organizate, elevii au reușit să strângă o parte din resursele necesare achiziționării laptopului vizat, suma fiind completată prin donațiile unor părinți interesați de activitățile de educație nonformală ale elevilor liceului. Laptopul a fost achiziționat, urmând să fie dat în folosință în scurt timp.

Fiind o activitate ce a avut atât o latură formativă ( deoarece elevii au învățat să scrie un proiect de antreprenoriat social în folosul comunității, facilitând, îmbunătățind accesul la o educație de calitate, prin crearea unei altfel de pauze) cu cea distractivă ( ce le-a oferit ocazia să învețe să organizeze evenimente, să le popularizeze, – Balul primăverii), atât cadrele didactice, cât și elevii și-au propus să facă o tradiție din acest bal care poate prilejui strângeri de fonduri și pentru alte cauze. Întrucât principalii sponsori ai proiectului au fost părinții, considerăm că proiectul este apreciat de aceștia.

Proiectul intitulat ” Împreună pentru o școală mai bună!” a fost o reușită, din punctul nostru de vedere întrucât a avut un scop nobil, dar și practic, a antrenat un număr impresionant de elevi, dar și cadre didactice.

Mirela Ene: ” Balul primăverii” a fost un real succes. Am retrăit prin intermediul programului propus,perioada adolescenței, bucurându-mă, în mod egal,de o altfel de interacțiune atât cu elevii, cât și cu colegii. Scopul proiectului este unul nobil deoarece s-a urmărit achiziționarea unui laptop ce va servi la crearea unei atmosfere plăcute în timpul pauzelor și la consolidare aspectului cultural al elevilor noștri.”

Gabriela Stancu: ” Activitățile la care am participat s-au dovedit variate, antrenante ce au dezvoltat lucrul în echipă, creativitatea și simțul practic.”

Mihaela Felea: ” Proiectul în folosul comunității este un important mijloc de educație prin experiență care dezvoltă și antrenează competențe esențiale din diferite domenii: management, leadership, comunicare, dezvoltare personală. Eleviiau dovedit responsabilitate, spirit civic, ridicând experiența de voluntariat la rangul unei experiențe de cunoaștere.”

Lorena Vulpe, clasa a IX a F: „În cadrul organizării „Balului Primăverii ” am participat la experiențe foarte plăcute. Mi-am dezvoltat abilitățile îmbunătățindu-mi competențele. Am observat faptul că am destulă forță de convingere și că apreciez mult organizarea și respectarea cerințelor. Am aflat că sunt un bun coordonator si coechipier având în vedere că am încercat să-i ajut pe toți colegii din echipă atunci când a intervenit o problemă. De asemenea am experimentat ceva nou, am învățat să dansez Limbo, dar și să lucrez cu toți coechipierii. Succesul acestui bal a fost datorat de cooperarea și implicarea tuturor membrilor. ”

Mărunțelul Arina, a XI a F: acest bal a fost o experiența plăcută pentru mine și m-a ajutat sămădezvolt personal și,ținândcont că am fost secretară, mi-am îmbunătățit abilitățile administrative.

Radu Alexandra, a IX E : balul aceasta m-a ajutat să mă dezvolt personal și am reușit să mă împrietenesc cu ceilalți membrii și cu invitații.

Balașcă Diana, membru IMPACT- mi-a plăcut faptul că atmosfera a fost întreținută, că a existat o buna coordonare între organizatori ; activitățile au reușit să unească invitații pentru a se crea o bună dispoziție.

V-ar putea interesa...